RIGGING / 1

RIGG__1_1301326667.JPG

Pred dolazak dizalice pripremiti jarbol za podizanje.

RIGGING / 2

RIGG__2_1301326785.JPG

Uhvatiti jarbol bragom tako da ne klizne prilikom podizanja jarbola dizalicom.

RIGGING / 3

RIGG_3_1301327441.JPG

Pažljivo postaviti petu jarbola na stopu jarbola u brodu.

RIGGING / 4

RIGG__4_1301327071.JPG

Montirati leto i bočne sajle dok je jarbol još uvijek osiguran dizalicom.

RIGGING / 5

RIGG__5_1301327381.JPG

Kad je jarbol osiguran otpustiti bragu dizalice.

RIGGING / 6

RIGG__6_1301327829.JPG

Dizalica slobodna.

RIGGING / 7

RIGG__7_1301327910.JPG

Jarbol na mjestu, srce također.

RIGGING / 8

RIGG__8_1301328342.JPG

Pogled s krme

RIGGING / 9

RIGG__9_1301329371.JPG

Pogled s pramca.

RIGGING / 10

RIGG__10_1301329995.JPG

Jedan pogled sa strane da se vidi kolika je to beštija.

RIGGING / 11

RIGG__11_1301330011.JPG

Postavljanje lantine ide bez pomoći dizalice, zato nas je tako puno.

RIGGING / 12

RIGG__12_1301330209.JPG

Posao gotov, Cometa isplovljava, svi sritni.

RIGGING / Općenito

'Riging is the art of using knots and lines, either to move things or to keep them from moving.' - Brion Toss
Kod nas se udomaćio naziv rigging za obavljanje radova prilikom postavljanja kompletno nove opute, promjene postojeće odnosno skidanja i postavljanja jarbola.
Pravilno napravljenim rigging-om kod postavljanja novog jarbola izbjegavamo mogućnost neželjenih posljedica. Posljedice loše napravljenog rigginga mogu biti katastrofalne (pad jarbola), što je rijetko, a češće se pojavljuje nepotrebno opterećivanje jarbola, opute i same jedrilice. Trajnost sklopova opute kao što su furleri, roll jarboli, roll lantine i sl. bitno je umanjena nepravilnim postavljanjem jarbola kao i učestalost oštećenja jedara.
Učestale su i greške tvornice prilikom isporučivanja svih pripadajućih dijelova, što je teško uočiti pred samim činom podizanja jarbola. Za posljedicu imamo izvršenu operaciju podizanja jarbola, pa moramo isti demontirati jer sajle nisu pravilne dužine.
Sve ovo su razlozi zašto povjeriti takav posao iskusnom timu koji je već više puta uspješno prošao kroz nabrojane probleme.

Rigging nove jedrilice podrazumijeva slijedeće radove:

- Kontrola i po potrebi brtvljenje palubnih hvatišta pripona
- Kontrola i po potrebi dotezanje unutarnjih hvatišta pripona
- Provlačenje kablova za wind instrument, radio antenu, odnosno ostalih električnih kablova u dogovoru s klijentom
- Provlačenje dodatnih konopa u dogovoru s klijentom
- Priprema jarbola za montažu uz pomoć dizalice: postavljanje križeva; montiranje pripadajućih sajli; sastavljanje furlera; podmazivanje ležaja furlera i roll ležaja glavnog jedra kao i podmazivanje natezača sajli
- Priprema postojećih konopa pred montažu
- Kontrola ispravnosti ugrađenih svjetala pred montažu jarbola
- Montaža jarbola uz pomoć dizalice
- Postavljanje jarbola u sredinu i njegovo trimanje na tvorničke postavke
- Montaža lantine, vanga i provlačenje konopa do kokpita
- Provlačenje kablova jarbola ispod palube
- U dogovoru s klijentom podizanje jedara
- U dogovoru s klijentom montaža sprayhood-a; bimini top-a; kola kormila kao i ograde (po potrebi)
- Po potrebi (kod većih jedrilica) u dogovoru s klijentom montaža lista kormila kao i bulpa kobilice uz pomoć dizalice-viljuškara
- U dogovoru s klijentom naknadno trimanje jarbola nakon cca. mjesec dana jedrenja odnosno kad sajle odrade.
Pružanje usluge trimanja bi se obavilo isključivo u blizini Zadra u terminu usklađenom s klijentom. Ovo naknadno trimanje je odista važno iz razloga provjere postojećeg stanja i preventivno uklanjanje svih uočenih nedostataka. Tek nakon obavljenog trimanja jarbola, garantiramo vam za naš rad.

 

"SKIPER"
Grgura Budislavića 99
HR-23000 Zadar
e: skiper.zadar@gmail.com
mob: ++385/(0)95 837 4749
mob: ++385/(0)95 894 5889